Wednesday, April 6

kahwin dan couple...

pusing keliling...
aku lihat banyak ragam manusia.....
ada yang jalan berpimpin tangan...
ada yang jalan berpeluk pinggang..
dan ada yang jalan ke depan hingga lupa bini kat belakang....
aku hanya mampu senyum.....

teringat kisah seorang  kawan.......
aku pernah tanya....

best tak da kawen.....dia hanya mampu mengeluh......
jawapan dia mudah jer.....makan hati...
bingung.....makan hati kenapa???

makan hati sebab kena sabar layan suami..
buruk macam mana pun suami kan...
selagi tak melanggar  hukum agama dan undang-undang negara kena wajib patuh....
kalau dia marah pun kena diam...jangan melawan nanti tak cium bau syurga....


aku angguk......
ye tak ye jugak kan......
suami...masa jadi boyfriend dulu lain kan???
masa couple.....
sakit hati kita boleh marah.....tak suka kita boleh pilih lain....
perkataan putus???da biasa beb..
kan???kan???
sebab mentaliti time couple dan time da kahwin memang tak sama.....

masa couple your the one...jangan la marah sayang....jangan la tinggal kan abang...
common sentence bila begaduh...ye dak????
kalau dah kahwin pulak....
lantak ko la...ha p la balik umah mak u!....

sebab masa da kahwin mentalit manusia akan jadi macam....-sila baca kat bawah-

marah la!!!ko bini aku...ko marah pun tak boleh nak ke mana...sebab aku ni laki ko!!!

masa sebelum kawen pulak mentaliti sebenar manusia....-sila baca bawah lagi-

mintak-mintak la dia tak minta clash..aku da lama couple ngan dia ni...nanti da clash aku sorang aku jeles tengok kawan aku kapel..apa akan jadi kat aku nanti????!!!!




kan ker tak kan???

ok bai!!!

2 comments:

perMYsirue bruTaL said...

wahhhh!!serius!!terus takut aku mau kawinnn!!!kekeke

storyfromme said...

kalau dua-dua pihak saling bertolak ansur,insyaAllah kahwin ni akan jadi nikmat dunia bagi kita.