Thursday, October 20

hidup bukan selalu "sedap".....

pernah rasa tak nak give up untuk hidup????
pernah rasa tak hidup ni penat sangat kan.......

grrrrrrrrrr...........
aku dengar kawan mengeluh.....
"kenapa nasib aku macam ni..."
"apa kes woi....apa nasib kau yang buruk sangat ni....."
"aku tak macam orang lain......orang lain selalu dapat apa dia orang mahu...aku ni...kena berusaha sekeras-keras nya baru nak dapat....itu pun bagus kalau dapat....."

senyum selebar-lebar nya.....

"kau mengeluh saat nyawa kau masih ada......
kau cemburu orang lain saat nikmat dunia masih kau rasa.....
kau sangka hidup ni "simple" sangat ka??
sehingga kau hanya mampu sebut kau akan dapat........"

"aku tahu tapi keadaan aku tak sama macam orang lain kan....."

hey awak........

setiap manusia ni cerita hidup dia lain-lain tahu.....
kalau asyik nak sama dengan orang lain sampai bila nak berjaya kan.....
ada orang ajar aku.....

tuhan takkan uji hamba nya d luar kemampuan..
so fikir positif ok......

tuhan uji sebab sayang....
DIA nak kau tahu dia ada masa kau rasa susah..

kadang-kadang tuhan bagi kita jatuh untuk buat kita berlari lagi pantas dari sebelum ni.....

fikir positif la awak...

hidup bukan "sedap" pun....
kita yang kena berusaha untuk "sedap" kan dia jer.....

kan......

go...go....chaiyo!!!!!





No comments: