Thursday, June 9

belajar menghargai...

suda dua minggu memencil kan diri...
berfikir untuk terus hidup...
di usia 24 setengah aku rasa aku sudah ingin capai semua nikmat hidup..
penat untuk memaksa...sampai aku rasa aku jatuh yang susah nak berdiri....
memaksa diri bukan jalan untuk bahagia kan......

befikir......selalu dalam hidup ni cuma ada dua pilihan.....
sama ada nak terus kan atau nak back off.....
kadang-kadang pilihan ni jugak selalu buat kita kecewa kan....
terlalu muda untuk buat keputusan yang betul..
dan rasa nya sampai bila-bila pun keputusan aku takkan pernah betul.....
itu la hidup!!!

trying to survive is like trying to appreciate  what you have.....
susah sangat nak sedar apa yang kita ada ni....
lagi susah untuk belajar menghargai.....

aku: beb aku give up....
kawan:kenapa lak ni???
aku : dia sungguh-sungguh tak mahu aku da...
kawan: betul sungguh-sungguh??
aku : yup.....
kawan : then apa tunggu lagi...cari la lain...
aku : takkan kot... aku masih sayang dia...
kawan : da dia tak mahu..nak tunggu apa lagi...
aku : mungkin dia tak mahu aku da..tapi untuk hilang kan semua rasa ni takkan kot...
kawan : jangan jadi bodoh...orang tak suka ko masih nak simpan perasaan untuk apa??
aku :  untuk aku simpan jadi kenangan kami..sampai bila-bila aku ada dia je...
kawan : berbaloi simpan perasaan untuk orang yang susah nak menghargai kau??
aki : tak tahu..tapi tuhan ajar kita sabar....
kawan : tapi bukan sabar sampai di buat jadi sampah!
aku : biar!!aku da janji aku jaga hubungan ni...walaupun satu  hari nanti dia lupa aku...
kawan : bodoh!!!!!!



google:








bodoh kan????
memang selalu akan jadi bodoh sebab seseorang....
kelemahan aku untuk seseorang yang selalu ada untuk aku....
selalu ingin menangis biar dia tahu aku sayang dia..
selalau ingin becakap aku hanya ada dia...
tapi selalu befikir takkan ada lagi aku dalam hati dia......

susah sangat ker nak belajar menghargai apa yang kita ada....
sungguh aku tak suka kata-kata pujangga manusia hanya akan menghargai bila sudah tiada..
demmmmmmmmmmmmm!!!!
bodoh!!!!
menghargai sebelum terlambat!
aku tak suka penyesalan....
tapi tidak untuk dia....
lebih rela diam dari berkata-kata....
bodoh itu kamu!

belajar menghargai sebab takkan ada orang yang akan sayang kita macam orang yang selalu mengejar tu!!!
takkan pernah janji kita untuk selama nya..
tapi selalu doa jodoh kita panjang.....



1 comment:

syrupmasin said...

hargai seblm terlmbt :)