Tuesday, April 26

#wanita

dulu wanita akan berhias untuk lelaki.....
everthing we do...
we think whta will man say if i wear this..wear that.....

now a day women dress up for women...
masing-masing nak tunjuk hebat bila berdress up....
nak pakai ni...nak pakai tuh..
last-last tengok balik sama jugak fesyen nye...
ubah kaler je.....

sebab tuh bila ada gathering....
semua nak baju baru....
bila ada reunion...
kalau boleh nak vogue.....
bukan nak tunjuk kat lelaki bahawasanya dia panda berdress up...
tapi nak tunjuk kat wanita bahawa dia tuh fashionista sangat...
tapi bila pusing 2x5 jugak dengan orang sekeliling...
siap sama  kain baju lagi tuh....

lagi bila da bergelar isteri....
macam dalam pertandingan  ratu cantik bila nak pergi berziarah rumah jiran....
yang botak fikir nak bagi apa kat bini laki jugak....
tak boleh ker nak berdressup cantik-cantik kat rumah jugak..
ni kat rumah cukup sekadar berkemban....
kalau tak jalan atau keluar rumah tak de nye nak mandi....

bila ada tetamu datang siap pakai gelang yang di simpan kat bawah katil lagi tuh....
tak pernah di tengok oleh si suami  lagi tuh...
alahai..........
im not saying all women are like that ok..
ada segelintir la...

sebab tuh kadang-kadang suami naik bosan erk???
sebab tuh kadang-kadang lelaki cari wanita lebih simple dan bukan seorang penyanyi opera cina....

bai...

4 comments:

kira kekuri said...

ya kn? nowadays girl sngat ska dress up. kalau aku,aku memang sorg yg jarang beli baju..malas..apa pown, aq ska entry ni. :D

Maya Mayana said...

kalau diturut nafsunya memang haru biru jadinya..jd perempuan kena sendriri beringat...

QUEENPINK said...

SALAM

JOM JOIN GA SAYA

http://queenroszaliza.blogspot.com/2011/04/queenpink-lucky-follower.html

QUEENPINK said...

SALAM

JOM JOIN GA SAYA

http://queenroszaliza.blogspot.com/2011/04/queenpink-lucky-follower.html