Monday, April 25

bitter sweet being a 24 years girl and being in love!!

seronok kan bila ada kapel ni.....kalau boleh kita nak kempen satu dunia yang kita bahagia....kalau boleh kita nak cerita kat semua orang dia kita punya.....dan paling teruk kalau boleh kita nak kawen dengan dia juga....
naif kan???

itu dulu...masa mula-mula aku kenal cinta....sekarang di umur 23 tahun setengah ni....
aku kurang da rasa macam tuh....kurang???huhhhhhh...i admit it...memang tak rasa da.....
mungkin sebab serik.....ke aku bosan melayan perasan yang tahu kesudahan nya pasti menangis....
dulu aku rasa aku la wanita yang selalu melayan  lelaki....kalau tidak dari orang yang aku panggil boyfriend...
pasti ada je yang aku sms atau call untuk teman aku...
jahat ka aku??tak kot..aku ni kategori wanita yang tak boleh di biar...sebab aku cepat sangat bosan..

ok sambung cerita.....nakal aku dulu sampai boyfriend kawan pun aku bawa pergi dating...hmmmmm...
agak lucu..bukan desprate..tapi aku tak boleh tolak pelawaan orang...nakal kan???opppsssss...ini kategori gatal da...biar..aku just mahu berseronok.tak lebih...sampai suatu saat aku jumpa seorang lelaki...yang aku sangka dia la segala nya....aku buta masa tuh....aku hanya nampak indah nya bercinta....aku nampak baik nya dia...
lucu bila ingat....aku tunduk dengan lelaki aku tak pernah jumpa.....aku tinggal kan orang yang betul-betul sayang aku untuk seorang yang tak pernah buat apa-apa untuk aku...macam-macam jadi masa kenal dia....
dari senyum ke air mata...dari ketawa ke sedih....hari-hari aku hanya mampu menangis...aku sabar..sebab atas dasar HE'S the ONE!

sampai suatu saat aku sudah tak sanggup untuk apa-apa lagi..aku rela dia tinggal kan aku....terpaksa...aku menangis...2  bulan aku rasa down sangat...aku menangis...aku cuba hang out dengan orang lain..aku termenung...pathetic kan???ya...lumrah bila kita di tinggal kan...macam-macam aku buat untuk lupa kan dia...
dan untuk pertama kali nya aku enjoy sampai lupa dunia...dan bila aku sedar keesokan hari nya..aku tahu apa aku buat sia-sia jer...aku nak move on tapi kaki aku tersangkut..aku cuba untuk tarik dan akhir nya aku berjaya....aku berjay jadi single untuk beberapa bulan....

aku sudah tidak melayan lelaki...serik..muak...bosan....tapi sekali lagi TUHAN buka pintu hati aku untuk seseorang...dan buat kesejuta kali nya...aku masih rasa indah nya  bercinta.....alhamdullilah....bahagia...gembira..senyum...tawau...dan untuk pertama kali nya AKU SETIA!
lucu...ego aku tunduk lagi....tapi macam main bola jugak..pakai 4 2 2 tetap kalah jugak kalau strategi tak betul kan...huhhhhhhh...dugaan TUHAN untuk aku belum habis....kami putus...end of story......
malas nak ingat...malas nak fikir.....

dan sekarang...im single but falling in love...ada baik nya aku simpan jer kot perasaan ni...
sebab aku tahu aku mesti menangis lagi....tapi aku masih try buka pintu untuk orang lain...aku masih mencuba..sebab aku masih mencari THE ONE itu...

dan untuk THE ONE itu...ambil hati saya...jaga baik-baik...dan terima saya for what i am.....


tq incik google




p/s:cerita saja..d olah untuk tidak berkait dengan sesiapa....
  

No comments: