Sunday, April 10

TRY TO FORGIVE NOT FORGET..

"geng jom jalan......aku tak boleh sorang la...asyik nangis jer...."


"ngko kenapa??jap aku datang amik ko"


"ok"

jam suda menunjuk kan pukul 3 petang..da sejam aku tunggu...budak nama mamat tuh tak muncul-muncul jugak..
sabar...aku kesat air mata lagi...."huh...be strong please..."tangan kemas mengurut dada aku..cuba untuk member semangat untuk diri sendiri.....

telefon berbunyi,,,pantas aku mencapai telefon aku tuh..bising...pandang screen..MAMAT...

"jap aku keluar..lambat tul la kau ni!"aku mendengus marah dek kelambatan budak mamat ni...

pintu kereta aku hempas kuat...mamat hanya mampu menjeling..dia tahu bila aku marah..dia saja kawan aku yang boleh pinjam kan bahu nya tika aku bersedih....
laju kereta budak mamat ni meluncur...tempat yang dia bawa aku pantai...
dia tahu aku akan menangis lagi...dia pilih port yang agak sunyi...
turun...dia sempat memabawa bekal...
dalam hati..."patut la budak ni lambat"....senyum tawar....

kami duduk..sebelah menyebelah...hanya mampu diam....
angin pantai aku hayati sebaik mugkin...nyaman petang ni....tiba-tiba air mata gugur lagi...
dia hulur kan tisu....

"kau kenapa"
"tak tahu....hati aku hancur sangat da ni...kalau boleh aku nak mati sangat da..penat tahu tak!!!"
"lek la beb..cerita kat aku...kau tuh kawan aku...kau sedih aku mesti ada"

baik nye dia....baru aku perasan hari ni...masa sedih jer aku cari dia...huhhhhhh....

"ntah la mat....apa yang aku takut selama ni da jadi...sekarang dia da happy dengan perempuan lain"
"sapa????adi???"........aku hanya mampu menganguk..

"beb da tahu sakit kau buat jugak..da tahu tak da peluang ko tunggu jugak...bila la ko nak sedar ni...ni da nangis lagi aku jugak yang kena teman kan..."

esakan makin kuat...terasa hati seperti mamat tidak ikhlas meneman ku.....

"aku sayang dia mat....sayang sangat...macam mana aku try lupa pun aku still ingat dia..benci pun boleh jadi sayang..ego aku pun boleh tunduk dengan dia tahu tak!"

"ye aku tahu...tapi dia da move on kan..ko nak tunggu apa lagi"....
"tapi dia janji aku jer untuk dia...dia janji dia sayang aku....huhhhhhhh"

mamat cuba dekat dengan aku...dia pegang tangan aku....

"suda la tuh beb..aku tak suka tengok ko nangis..aku kenal ko mula-mula ko la prang paling happy kat dunia ni.....janji di buat oleh manusia ialah janji untuk di mugkiri...usaha la sekuat man pun berjanji kalau seorang tak tepati takkan ada nya janji tuh..."

aku hanya mampu mengesat air mata.......
"aku sayang dia mat...bantu aku belajar benci dia..."

mamat hanya mampu menarik nafas panjang...

"jangan la...makin belajar kita benci akin kita ingat..makin kita sayang....baik ko belajar maafkan  dia beb....sedang kan nabi maaf kan umat nya..ni lagi kita manusia..belajar memaafkan insyaallah TUHAN tolong kita untuk hidup lagi tenang...ya???"

aku tarik nafas panjang-panjang...

masing-masing diam...menikmati angin pantai..air mata aku??masih gugur..tapi semangat aku untuk melupakan dia...masih kuat!

untuk memaafkan????mungkin....

No comments: